torsdag, juli 05, 2012

Optikern


I tisdags så var jag och mamma till optikern för jag har tjatat ett tag nu om linser, eftersom jag har glasögon och har haft det väldigt länge. Hur som helst så tog vi bussen till Fagersta och gick en kort bit till optikern från centralen. Det blev synkontroll och lite tester för att se vilka linser som skulle passa mig bäst. Fick öva på att sätta in dem och ta ut dem själv, optikern jag var hos gav mig väldigt bra hjälp och sa exakt hur jag skulle göra så det gick super bra :-D så nu har den här bruden provlinser ett tag för att se om det funkar :-) är överlycklig att jag kunde ha linser, hade ställt in mig på att det inte skulle gå eftersom det inte går med vissa synfel… men hade turen på min sida den här gången :-) så i tisdags hade jag linser i ca 2 timmar och idag ska de sitta i 4 timmar nästa gång 6 timmar och så vidare bara för att vänja mina ögon :-)

Kramis Kramis Bella <3

1 kommentar:

  1. Hej snygging....

    Gläds med dig över linserna..kanon att det funkar! Du ska se att allt går bra o att du slipper glasögon!
    Önskar dig LYCKA TILL med detta!!!!
    Ta hand om dig o ha ett UNDERBART sommarlov...;))

    Kramar i mängder//mormor

    SvaraRadera